Ingyenélés nagylábon

GasztroPunk

GasztroPunk

Töltött cukkini kevésből

2016. június 13. - farappa

Előfordul, hogy nincs itthon túl sok cucc, de a kríziskonyhára mindig kihívásként tekintek, úgyhogy nem esem össze a hiány láttán. Volt itthon egy csirkemell, a csontjából leves lett, a maradék hús meg sehogy sem tűnt elégnek két fő számára.

Átnéztem a hűtő polcait, és találtam egy darab szikkadt parmezánt (a parmezánnak külön jót tesz, ha kiszárad kicsit), három kis cukkinit, illetve a múltkori paradicsomszósz maradékát. Mivel egy-két fej hagyma mindig van vésztartaléknak, máris megjelent az ötlet, majd hamarosan formát is öltött.

Az alábbi táp érdekessége, hogy köret nélkül is jóllaksz vele, mi több, egyáltalán nem telsz el tőle.

 

 

Hozzávalók: darált csirkemell, cukkini, hagyma felkockázva, olaj, fűszerek (az aktuális keverékem só, bors, oregánó és görögszéna-levél volt), reszelhető sajt.

Elkészítés: Tégy a lejátszóba egy Bad Religion lemezt. (Nem mindig száll meg a hangulat, de ezúttal ehhez volt kedvem.) Kockázd fel a hagymát, vágd félbe a cukkinit és vájd ki a közepét csónakosra, majd ezt is aprítsd fel (mármint a kivájt közepét). Daráld le a csirkemellet (max. 10 deka lehetett, de végül bőven elég lett).

Pirítsd meg a hagymát olajon, és ha már kezd sült illata lenni, dobd bele a fűszereket. Ezt az indiaiaktól lestem el; ők szinte mindig az elején, a forró olajba teszik a fűszereket. Én sokszor összepirítom őket a hagymával, amitől a piruló hagymának lesz fűszeres illata.

Öntsd a fűszeres hagymához a darált húst, süsd össze vele. Ha van kedved, még feldobhatod némi fokhagymával, de már így sem lesz rossz. Mielőtt teljesen megsül a darált hús, add hozzá a cukkini felaprított belsejét és süsd hozzá a kajához. Ereszt majd némi levet, de az hamar elpárolog.

Töltsd bele cuccot a cukkinibe, reszelj rá sajtot, majd süsd meg az egészet 185 fokon, 25-30 perc alatt (a sajt így olvad rá szépen). A maradék tölteléket már önmagában is fel lehet szolgálni a cukkini mellé, de én kis jénaiba tettem, leöntöttem egy réteg paradicsomszósszal és sajtot reszeltem rá, beraktam a sütőbe a cukkinival együtt.

 


A bejegyzés trackback címe:

https://gasztropunk.blog.hu/api/trackback/id/tr943407617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása